søndag 15. november 2009

Kreative aktiviteter for barna

Etter nattens festligheter, som forøvrig var et morsomt julebord med 92 mennesker fra nabolaget, er mor og far litt redusert idag. Da gjelder det å tenke kreativt når det gjelder aktivisering av barna. Lillegutten har nettopp sovet i 3 timer(!) så meg og Storegutten har kost oss.


Et lerret og blå maling, ble til et lite kunstverk som skal på veggen på gutterommet!


Det var ikke så spennende å male med bare blått, så etterpå fikk han male en litt mer fargerik variant

Midtstill

Jeg kan huske fra jeg var liten, at vi laget mye trolldeig. Av en eller annen grunn har jeg aldri tenkt på å lage det sammen med gutten min. Det er jo veldig enkel og billig moro! Ordet Trolldeig er jo morsomt i seg selv for en gutt på 4 år :)



Senere idag skal vi male figurene. I jakten på trolldeig-oppskrift, kom jeg over denne nettsiden her:


Klikk på blekkspruten

Vi har egentlig vært veldig imot dataspill ol. til små barn, men ser jo at datakunnskap er viktig i fremtiden. Derfor har vi kommet frem til at det snart er på tide å lære Storegutten litt data, i form av lærerike spill og bokstavtrening i Word. Denne nettsiden var enkel og grei, og gutten som aldri har prøvd å styre musen på pcen før, fikk det til på første forsøk. Jeg tenker at noen minutters spilletid kan være belønning etter bokstavtreningen i Word!

Egentlig er det altfor fint vær til å holde på med slike inneaktiviteter idag. Snart må vi komme oss ut :)

Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

1 kommentar:

  1. Vi her hjemme er også litt redusert i dag pga 50 års dag i går så her i huset er far no ute og snekkrer fuglehus så det ikke skal bli for kjedelig til barna.. he he..
    Ønsker deg en videre fin søndag.
    Klæm Linda
    Ps giveaway på bloggen min hvis du vil være med å vinne et dytberg kern smykke...

    SvarSlett