mandag 14. september 2009

Huset er fullt av kalorier....

....du vet sånne små dyr som syr inn klærene dine mens du sover!!


Det har krydd av sånne småkryp rundt meg de siste månedene, så nå tenker jeg at jeg må gjøre noe med det!! Det nytter ikke med en superstreng diett på meg, det hadde jeg klart i èn og en halv dag, men noen enkle grep tenkte jeg å begynne med; LITT sunnere middager.



For å motivere meg selv litt, og inspirere dere, tenker jeg at jeg skal prøve å skrive oppskriften til en middag hver dag! Jeg er forferdelig dårlig i mattematikk, så jeg har ingen planer om å telle kalorier! Jeg lager jo mat til alle guttene mine også, så det må bli noe som gjør dem happy :)


Når jeg tenker meg om nå, kommer jeg på at jeg sjelden følger en oppskrift til punkt og prikke, så det kan bli litt vanskelig for meg å skrive en nøyaktig oppskrift! Er veldig dårlig på å beregne mengde osv.. så jeg tror vi heller sier at jeg prøver å forklare så godt jeg kan hva det er jeg har tenkt å lage og så prøver du å forstå! :) Ingen av rettene skal være noe heksekunst å få til..jeg lager bare helt vanlige middager som sikkert veldig mage har laget før, men det kan jo være greit å bli tipset om det likevel(?)


Tirsdagsmiddag: Fullkornspasta med salat og kjøttsaus av svine-/kyllingkjøttdeig

  • Fullkornspasta i riktig mengde
  • Svine- eller kyllingkjøttdeig.
  • Hakkede tomater med basilikum og oregano
  • tomatpurrè
Stek kjøttdeig og bland inn tomatpurrè og hakkde tomater. Smak til med salt, pepper, oregano/pizzakrydder og grillkrydder. Jeg syns også det er godt å blande inn en del Heinz ketchup i tomatsausen. (Alterativt; dolmio ekstra krydret pastasaus)
  • En god grønn salat etter eget ønske! ...da jeg har noen i huset som ikke forsyner seg av salaten dersom den er i en egen skål(!) hender det at jeg rett og slett lager en pastasalat med kjøttsaus ved siden av. Jeg syns det smaker godt og "antisalat-folkene" spiser plutselig litt salat også!






Ble visst tid til litt blogging ikveld også :) Men bildene måtte jeg google frem idag!

God middag!

1 kommentar:

  1. Jeg trenger virkelig middagstips! Så dette er helt toppers!!

    Stikk gjerne innom min blogg, nå har du sjans til å delta i konkurranse!

    Klem Pink Lady

    SvarSlett