søndag 22. januar 2012

Arkitektur København!

Jeg er hjemme igjen fra fine København. Det var som sagt en jobb-tur for min kjære dette her, og fredagen gikk med til møter med påfølgende gallamiddag på kvelden :) Mens han satt i møter, var jeg å en guidet busstur rundt for å se på nyere arktitektur i hovedstaden. Det var fantastisk mye stilig å se!

 

Jeg skulle gjerne vist dere flere flotte bygninger, men jeg satt jo inne i en buss, så fotograferingen ble en utfordring.. I tillegg snakket guiden naturlig nok dansk.. og der sliter jeg litt ;) Men jeg fikk med meg at Copenhagen Towers til venstre er et 25 etasjers hotell, med tilhørende 7 etasjer konferansesenter og et kontortårn på 10 etasjer. Hotellet er et såkalt grønt hotell, med blandt annet sine intergrerte solcellepanel og nedbrytbare sjampoflasker... Det kan vi like :) Det grønne bygget til høyre er under oppbygging, og skal faktisk brukes som eldreboliger!

Guttaboys koser seg fremdeles på hyttetur med barnevakten, så vi har sovet lenge idag - for første gang på ... jeg aner ikke hvor lenge det er siden sist!  Nå skal vi legge litt parkett, liste tak og gjøre klart til trappen som kommer imorgen tidlig!! :) :)

1 kommentar:

  1. København er jo fantastisk! Vil dit NÅ! :)
    Blir kjekt med ny trapp i hus vil jeg tro..

    Fin fin søndag til deg
    Deilig med sol fra blå himmel og hvitt teppe på bakken..

    Klemmer og smil fra meg

    SvarSlett