mandag 8. februar 2010

Sebrastripet....

...pølsebrød :)

Fantastisk vintervær i Bergen idag! Jeg er på god vei til å bli frisk, men nå ligger far i huset i fosterstilling på sofaen. Guttene og jeg har vært ute i snøen. Aking og pølser med sebrastriper falt i smak hos de små i nabolaget :)


Idag skulle vi egentlig feire 1årsdagen til Lille Bøllefrø sammen med små venner, men det måtte vi utsette pga viruset som herjer på vestlandet..
(min mor sin berømte daim-kake)

Forrige søndag feiret vi sammen med familen, og som du kanskje har fått med deg, har jeg det forferdelig travelt med skole, hus og barn for tiden.. Normalt sett ville jeg planlagt en barnebursdag til minste detalj, en mnd i forveien, men slik ble det altså ikke med denne bursdagen. Lørdag kveld/natt sto jeg på kjøkkenet og disket sammen en enkel, men god pizzakringle, muffins og en kake etter oppskrift som dukket opp i hodet mitt underveis :)

 
Rund, mørk sjokoladekake
Del bunn i 2
Fyll i med sjokolademousse
Frossne jordebær og sterk apelsinsaft mixes i blenderen (naammm:) 
Smør jorbærmixen i et tynt lag på toppen av kaken
Marsipanlokk oppå der igjen (jeg skjevlet ut et lokk av en marsipanpølse, men du får også kjøpt ferdige)
Smør over smelet, mørk kokesjololade
Pynt med ønsket pynt 

Sjokolademomsen som jeg er syns kaken ble veldig god, men jeg sliter med samvittigheten pga stor forskjell på Luringen og Lille Bøllefrø sine 1årsdager.. Luringen fikk nemlig f.eks "Godteri-byggeplass" på 1års-festen sin, for 3 og et halvt år siden :)


Hvordan feirer du de små sine fødselsdager?
 
                                             Luringen 1år                                                            Lille Bøllefrø 1år

Natta :)

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Håper det går bra med oppgaven- kan tenke meg du har det travel som har 2 små kids, mann, hus som skal ha sitt og på toppen av det hele sykdom som garantert kom på et dårlig tidspungt...

    Om det var en kul du så ja! Hun gikk på hode med en duplomann i munnen stakkar:)

    Ha en fin dag.

    Klem fra Tonje

    SvarSlett
  2. Så koselige bilder. Det er så lenge siden vi har vært ute på grillings, har hatt alt for mye å tenke på. Så da blir jeg misunnelig:)

    Jeg liker det du har gjort med headeren din. Er jo en stund siden jeg har vært her, så hvis det er en stund siden så beklager jeg:) Hehe

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Så morsomt med "godteri byggeplass"! :-D

    SvarSlett