lørdag 1. januar 2011

En stormfull nyttårsaften + del 2 av bilderaset :)

Håper dere alle har hatt en koselig romjul og en fantastisk nyttårsfeiring igår! Vi hadde 3 familier på middagsbesøk, og bare tilfeldighet og flaks gjorde at vi fikk pinnekjøtt på tallerknene ;) For da jeg igår  skulle legge det "gryteklare pinnekjøttet" i gyten..oppdaget jeg har det var veeldig tørt! Gryteklart var det overhode ikke..og jeg kjente pulsen steg kraftig!! HVA skal jeg servere gjestene!? Sminkeløs og i joggebukse ilte jeg avgårde på butikken. I mitt hode var butikken mest sansynlig stengt, og om den var åpen hadde de garantert ikke mer gryteklart pinnekjøtt! Måtte jeg stå på kjøkkenet resten av dagen for å kokkelere sammen noe annet!? ..Men panikken var helt unødvendig :) Der var både åpen butikk og masse pinnekjøtt!


Gjestene kom, de små gikk nyttårsbukk, stemningen var god og maten smakte godt :) ..men så begynte ting å gå litt galt igjen :P Kannen til kaffetrakteren knuste, så vi måtte til naboen og tigge en kanne kaffe! Tusen takk :) Plutselig hørte vi masse bråk i hagen - en virvelvind hadde tatt med seg ALT av lykter, møbler, fuglehus og leker. Det som knuses kunne, ble knust! Og klokken tolv, da vi egentlig skulle fyre opp fyrverkeriet og ønske hverandre godt nyttår - da sto vi i full panikk og forsøkte å stoppe trampolinen fra å fly avgårde! Den sto på høykant oppetter en mur, og det eneste vi kunne gjøre var å sikre den med et tau! (Ja, jeg vet veldig godt at vi burde ta den inn i vinter) Det ble med andre ord en stormfull nyttårsaften med lite fyrverkeri og masse innekos!! Men til tross for litt kaos vil jeg si det ble en velykket kveld i godt selskap :)  Takk for det gamle kjære venner og bloggvenner!!

Del 2 av bloggåret 2010 kommer her... litt senere enn jeg lovet..


  I juli var jeg endelig (nesten) ferdig med Lille Bøllefrø sitt rom



 Noe som lignet litt på sommer dukket opp her hjemme..
..og vi dro på sommerferie til Gol, Vrådal, Bø sommerland og Kristiasand

 ..og vi hadde selvfølgelig middagsgjester i juli også.
Jeg elsker jo å ha besøk ;)

 I august var det tid for 5årsdagen til Luringen, med tilhørende barnebesøk.
Denne gangen ble det fest i "verdensrommet" blandt stjerner og planeter!


 Vi hadde en herlig uke i Tyrkia

 I september ble jeg kraftig angrepet av influensa, og samtidig som jeg hadde det veldig travelt på skolen, begynte jeg på evighetsprosjektet med å pusse ned kjøkkenskapdørene.
Jeg blogget lite -men drømte meg litt bort på blandt annet Tine K sin hjemmeside



I oktober var det tid for høstens stor høydepunk - Klassetur med interiørjentene :)
Her, her, her og her kan du se flere bilder fra Paris!

 Merci - den fantastiske interiørbutikken i Paris

November og begynnelsen av desember ble årets desidert travleste tid på skolen!
 ...og jeg mistet halve parykken pga stress!
Det var helt fantastisk å levere fra seg alle tegninger den 10.desember - 1mnd juleferie ventet :)

 Og helt til slutt viser jeg bilder fra nyttårsbordet!
ikke så lett å ta bilder av med svart duk på bordet..

Med dette takker jeg for 2010 og gleder meg til et nytt bloggår i 2011.
Håper jeg får litt mer tid til min egen blogg, og alle dere andre med inspirerende blogger

Godt nyttår kjære lesere!


3 kommentarer:

  1. Takk for inspirerende blogginnlegg i 2010 :-)

    SvarSlett
  2. Herlig kavalkade!
    Du tar flotte bilder;)
    Og gutta er jo sååå skjønne...
    Blir gøy og følge dere i 2011 og;)

    Klem Line

    SvarSlett
  3. hei
    skal si dere har hatt et begivenhetsrikt år.
    men miste håret? er det noe som er verdt DET??
    jeg har også studert. på si. i tillegg til jobb og unger. tror det gikk greit. godt å være ferdig.

    håper du får et fint 2011.
    hilsen
    Åpent hus

    SvarSlett