søndag 4. oktober 2009

En uke har flydd forbi....

Idag er det søndag igjen! Enda en travel uke er forbi... Hvor blir tiden av!? Som hjemmeværende mamma går mye av tiden til bleieskift, rydding, trening, tur og lunsj med andre permisjosmammaer.. og selvfølgelig går det litt tid i interiørbutikker!!

Et bittelite utvalg av butikker som jeg ofte må kikke og snope litt i. Klikk på bildet og besøk butikkens hjemmeside







Da jeg begynte å blogge tenkte jeg at jeg som går hjemme skulle ha allverdens med tid til å være en aktiv blogger.. men det viste seg åvære feil!! Jeg lovet ukesmeny, oppskrifter og interiør! Føler jeg har sviktet litt.. Ukesmenyen kom aldri, og forsøket på å komme med oppskrift og bilder av familiemiddager hver dag, ble litt mer tidkrevende enn jeg trodde! Joda vi lager middag hver dag og det tar ikke så lang tid å ta en bilde av maten.. men maten er ikke like delikat å ta bilder av når jeg har spist opp halvparten på tallerkenen!! En sulten Eva tenker ikke på fotografering!

Neste ukes meny

Som jeg har nevt tidligere, er jeg mest effektiv sene kvelder og midt på natten! Det er da jeg knipser bilder til interiør innleggene, blogger og pussler på med forskjellige prosjekter. Ikveld har jeg planlagt neste ukes middag..Mye kylling og fisk på menyen ser jeg nå :)


Hvorfor kjøpte jeg bare et kjøkkenhåndkle med stjerner på!?!? Kjøpt på Ica i Sørlandsparken. Noen som har sett det andre steder, i Bergen!?


På lørdag fikk Storegutten sin andre ukelønn!! Han er veldig stolt! Som belønning for å rydde rommet sitt får han noen mynter. Noen skal på "sparebilen" mens resten går i lommen! De skal han ha med seg på butikken for å kjøpe lørdagsgodt!




Idag har det vært innevær her hos oss, så jeg inviterte mine foreldre på kaffe ikveld. Pappa drikker bare kaffe hvis han får noe søtt, så da hadde jeg unnskyldning til å bake en kake :)



"Rør-i-hop"

Kursiv
  • 2 egg
  • 2 kopper sukker
piskes til eggedosis
  • 1 1/3 kopp melk
  • 3 kopper hvetemel
  • 2 ts vaniljesukker
  • 3 ts bakepulver
  • 1 sp kakao
  • 150 gram smeltet smør
  • (litt kanel om ønskelig)
Hell over i en liten smurt langpanne. Stekes på 180 grader!

Glasur

  • 200 gram melis
  • 4 sp smeltet smør
  • 4-6 sp kald kaffe
  • 2 sp kakao
  • 2 ts vaniljesukker
Smør glasur utover varm kake



Denne uken har jeg knapt nok vært innom min eller noen andre sine blogger. Liten tid og dum Internett har skylden! Men nå er Internett litt mer stabil og jeg har ikke store planer for den kommende uken, så kanskje det blir litt mer blogging da.. Minner om konkurransen lenger nede!



Koselig om du spanderer et par tastetrykk på meg, så vet jeg at du har vært her :)


1 kommentar:

  1. Kjempeflott blogg! blir virkelig inspirert av å lese! ;-)
    mvh "fersk" blogger

    SvarSlett