onsdag 16. september 2009

Litt kreativ idag kanskje?

Nå får vi se hva jeg får til..


Har vært på Hobbykjelleren og handlet litt småting. Jeg tenker å lage noe pynt til soverommet!






Skal legge ut bilder når jeg er ferdig!! Hvis jeg får til å lage det jeg har sett for meg da... Er jo ikke sikkert det er like fint i virkeligheten :)



Onsdagsmiddag; Hjemmelaget fiskegrateng

  • 1 blokk frossen torsk- eller seifilet
  • ca 3 dl makaroni
  • 2 egg
  • purre
  • strø-kavring
Hvit saus:
  • smør
  • mel
  • ca 6 dl melk
  • malt muskat
  • salt
  • hvit pepper
Kok makaroni. Lag hvit saus. Skill eggeplomme og eggehvite og rør forsiktig en og en eggeplomme inn i den ferdige hvite sausen. Skjær fisk i terninger og bland den i sausen. La det småkoke mens du stivpisker eggehviten. Ha i purre og makaroni. Vend inn eggehvite. Hell over i en ildfast form og ha på strø-kavring. Stekes ved 210 grader i ca 40 min.

Serveres med kokte poteter, gulrøtter og brokoli



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar