mandag 23. april 2012

"Personal inngang" :)

Rommet i kjelleren fungerer nå i ombyggingsprossessen som hovedinngang, men når trappen til tilbygget kommer (ja, jeg vet jeg sa den skulle komme i forrige uke..men det gjorde den altså ikke) vil dette rommet kun bli brukt av oss som bor i huset. Garderobe for yttertøy - i tilknytning til bad og vaskerom - helt genialt når man har 2 små gutter (og en mann) som liker å grave i jord og stein :)



Vi valgte ferdigmalt smart-panel på veggene her. Et materialvalg som skiller seg litt fra resten av huset, men det finnes ikke enklere måte å fornye vegger, som i dette tilfellet besto av en blanding av spon, gips og særdeles ujenv liggende panel. Når man pusser opp nesten hele huset er det godt å ta noen snarveier innimellom...!

Rommets eneste vindu er er smårutet, med glass i forskjellige pastellfarger. Slik jeg har forstått det, så kommer vinduet fra et gammelt hus som sto på tunet her før... Og jeg har lært meg å bli litt glad i vinduet ;) På gulvet har vi samme hvite laminat som guttaboys har på rommene sine - jeg liker den godt, men det krever en del runder med støvsugeren i løpet av uken ;)

 

Det er ikke mye i dette rommet som ikke kommer fra Ikea. Luer og skjerf som er daglig i bruk, ligger lett tilgjengelig i spannet. Expedithyllen rommer mye, og Pax garderobesystem har mange lure løsninger. I de store, hvite boksene er det plass til blant annet vintertøy og ryggsekker, og i de 5 skoskuffene er det plass til 40 skopar :) Vi skal bestille skyvedører til garderoben...har bare ikke kommet så langt ennå ;) Teppet på gulvet er kjøpt hos Jotex, og maleriet er det Lille Bøllefrø som har malt ♥

Igår var jeg på "snik-åpning" av det nye Ikea varehuset som åpner i Åsane i mai... DET var STORT! 
Tok nesten 2 timer å bare gå rolig gjennom butikken..og plukke med noen varer på veien såklart ;)

Nå skal sofaen inntas!

Ha en fin kveld


2 kommentarer:

  1. Så flotte bilder,likte så godt fargen på bøtta:)
    Glede meg slik til at Ikea åpner,kva dato i mai åpner det?eg trenger sofa og lurte på å handle sofa på Ikea:)
    Ein fin kveld til deg!

    SvarSlett
  2. Snik åpning! Så gøy! Resten av oss må venter til mai da :)
    Koselig gang dere ha, praktisk ikke minst.

    Vicky

    SvarSlett