søndag 15. april 2012

Extreme makeover - i slow motion..

Som de fleste av mine lesere vet så har vi, siden vi kjøpte huset for snart 5 år siden, stadig holdt på med oppussing. Ute og inne! Idag bladde jeg gjennom prospektet fra da vi var på visning, og jeg måtte bare le litt - huset er ikke til å kjenne igjen. Guttene kunne ikke forstå at det det var vårt hus på bildene :)


Oppussing er gøy, slitsomt, stress og ikke minst: tidkrevende, men det er utrolig kjekt å sette sitt eget preg på hjemmet! Med jobb, småbarn, skole, kvalitetstid, sykdom osv osv....å ta hensyn til, er det klart at det tar tid å bli ferdig. Og det er jo heller ikke gratis å forandre på ting i huset, så vi har tatt det litt pø om pø.. etterhvert som tid og penger har tillatt det!


Men tro det eller ei.. nå er vi faktisk snaaart i mål!! Ihvertfall med de største prosjektene(i denne omgang).  Til uken kommer trappen til tilbygget :) Jeg tror det nesten ikke selv! Det er alltid en del småting (+et helt soverom/walk in-closet og oppussing av 3stk 1stk bad ;) som gjenstår....men nå er utesesongen igang, så snart tar vi oss en velfortjent pause! Dette blir vår første vår/sommer uten de helt store hageprosjektene også, så vi skal bare kose oss med blomster og litt flikking, og nyte utsikten i (forhåpentligvis) steikende sol i hagen :)


  Av nesten ferdige bygge/oppussingsprosjekter kan jeg nevne;
  • Tilbygg med tv-loft, inngangsparti og arbeidsrom
  • Bygget om kjelleren/leilighet (et par ganger) 
  • og fått trapp ned til lekerom, garderobe/inngang, vaskerom og bad
  • Bygget 2 terrasser
  • Opparbeidet hage rundt hele huset
  • Bygget spisestue (en slags "vinterhage")
  • Nytt gulv i hele huset
  • Bygget "peis-krok"
  • Åpnet mellom stue og kjøkken og bygget "spisebord-halvøy"
  • Lakkert kjøkkenfronter + ny benkeplate og fliser
  • Pusset opp 2 barnerom
  • og selvfølgelig har det gått med maange liter maling både ute og inne på vegger, dører, tak og lister.... 
Hvis du blar deg tilbake i arkivet mitt vil du finne noen før/etter innlegg..men der bak i arkivet er finnes det en del "fersk-blogger-innlegg" som gjør meg litt flau, hehe... så jeg kommer nok til å lage noen nye før/etter innlegg. Syns selv det er kjekt å se litt tilbake, og gi oss selv en klapp på skulderen for arbeidet vi har gjort ;) Og det er garantert min kjære mann som fortjener den største klappen!

En ny uke står for døren. 

Håper den blir fin!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar