lørdag 21. mai 2011

Joda..

..vi feiret 17. mai vi også..
Dagen ble bare ikke like idyllisk som det bildene sier..


 

I utgangspunktet lå alt til rette for at dette skulle bli en fin dag, til tross for litt regn og sur vind. Vi tok båten inn til sentrum og fikk sett litt av byens 17.mai tog. Vi fikk is og gassballonger og spiste lunsj med mine foreldre i deres båt. Videre dro vi til Alvøen for mer is og litt 17.mai leker -  Hesteskokast og "fiskedam" hører med :)


Hesteskokasting



Tradisjonen tro besøkte vi også "Bestefar i Dalen", på en av de få gjenlevende gårdene i Åsane. Her treffes vi, 4 generasjoner, hvert år på 17. mai. Det er naturlig nok ikke alle som kan komme.. men det at Bestefar har 15 barnebarn og 18 oldebarn, sier litt om hvor mange vi blir ;)

 Det er fantastisk å se guttene våre leke på gårdstunet, akkurat slik vi gjorde da vi var små.


Men så snudde lykken - og vi måtte fare avgårde til legevakten. Luringen skulle nemlig være tøff og knuse stein på berget, noe som resulterte i steinsprut, masse blod, rift i øyet og et dypt kutt under øyet! Den tapre lille gutten min måtte sitte på mammas fang i nærmere en time, mens legen fikk på smertefullt vis fikse skaden så godt hun kunne! Heldigvis traff vi på en flink lege, og etter alt å dømme vil øyet bli bra igjen! 18.mai ble tilbrakt hjemme med mamma, men allerede 19.mai var gutten klar for å gå i barnehagen og vise sjørøverlappen på øyet ;)   ..og for å fortelle at det er farlig å knuse stein!


..denne opplevelsen har satt et dypt spor hos meg..
men jeg er glad jeg fant frem disse bildene idag..
Nå kom de gode minnene frem også


3 kommentarer:

  1. Høres ut som en herlig dag...♥ helt frem til ulykken! Huffamei, slike ting skjer fort!
    Håper det går bra og at det blir heeelt fint igjen;))

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Det hørtes ikke kjekt ut for den lille gutten din. Håper alt er bra med han nå. To herlige gutter du har og så flotte de var i bunad.

    Jeg legger meg til som følger her hos deg:-)
    Koselig blogg!!

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  3. Huff, for en avslutning på en dag som jo hørtes helt knall ut!!
    Håper han blir helt fin igjen! De var så fin!

    Siste innspurt før eksamen eller? Lykke til i så fall.

    God klem fra Tonje

    SvarSlett