tirsdag 8. oktober 2013

NIB UTFORDRINGEN

Helt på tampen slenger jeg meg på NIB-utfordringen som denne gangen lyder:  VARM, GNISTRENDE HØST . Jeg liker godt å gå tur i den friske og kalde høstluften! Og det aller beste med å gå ute i kaldt, øsende regnvær er å gå inn igjen og sette seg forran peisen med en kopp kakao :)



Da vi kjøpte huset vårt sto det en liten, gammel Jøtul vedovn midt ut i stuen. I mine øyne sto denne helt malplassert, så det første vi gjorde var å gi den vekk! Jeg så for meg en peisinnsats i veggen, og mulighet til å sitte i sofaen forran peisen.. MEN, det ville blitt litt for omfattende og dyrt, med tanke på alt annet som skulle gjøres i huset, så vi gikk for en mye raskere og billigere variant. Sammen tegnet vi løsning til vedoppbevaring, som vi bygget av hobbyplater. Vi murte igjen det gamle hullet i pipen og lagde nytt hull slik at vi kunne sette den nye peisen inn kroken. Siden veggene i kroken her ikke var av flammefast materiale, bygget vi ut veggen litt og laget en hylle av Siporex(brannvegg) Resultatet Ser du her, og alt i alt er vi ganske fornøyd :)


Fremdeles drømmer jeg litt om den vegghengte peisen, 
men jeg må nok nøye meg med å sitte på gulvet forran vår hjemmesnekrede løsning i noen år til..
Flaks for meg at jeg faktisk liker å sitte på gulvet ;)
Fordelen er jo at det sannsynligvis ikke er noen som har lik som oss ;) 

HER kan du se mange flotte bidra i utfordringen!!

NYT KVELDEN!! 




2 kommentarer: