fredag 20. februar 2015

HELT KONGE

Så gjorde jeg det igjen... Begynte altfor seint på kostymene til guttaboys, og ble sittende natten før karneval for å gjøre siste finish. Det at jeg fikk teksmelding fra min mann om at han (helt uoppfordret faktisk) hadde laget ferdig gullbeltene og limt smaragder på gullkronene, det sier litt om hvor seint ute jeg var, hehe... Jeg var nemlig på besøk hos en venninne, og stresset litt over alt som måtte gjøres når jeg kom hjem igjen. Og når kostymer blir laget midt på natten, og guttene skal ut av huset før klokken 0800, da blir det desverre ikke mye tid til fotografering heller. Bare et par bilder knipset i full fart med mobilen..
Som du forhåpentligvis ser, var det 2 konger jeg sendte avgårde til karneval i barnehagen og på skolen idag. Jeg prøver som regel å tenke litt alternativt og økonimisk når det gjelder utkledning. Her har jeg sydd kongekapper av 2 røde og ett hvitt fleecepledd fra Ikea. De sorte prikkene er sprittusj. Sorte klær hadde vi fra før, og beltet er en sort tøystrimle med beltespenne av et stykke papp, dekket med gullpapir fra Søstrene Grene. Kongesverd og skjold er også kjøpt hos de Danske søstrene ;) Gullkrone i papp, pyntet med "smaragder" fra hobbybutikken. Kjapt regnet kostet kongekostymet ca.130kr pr stk, inkludert sverd og skjold! Guttene var iallefall fornøyd :)

GOD HELG! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar