onsdag 18. februar 2015

CUPCAKE BUKETT

Feirer du Valentines Day? Jeg syns det er kjekt å ha en dag man viser litt ekstra at man setter pris på hverandre... og da mener jeg både voksne og barn. Vi kjøper ikke dyre gaver og feirer stort, men baker gjerne noe godt, spiser en litt ekstra god middag og kanskje vi skriver noen fine ord til hverandre. I helgen passet det fint at guttaboys skulle på overnatting hos farmoren fra fredag til lørdag, så fikk vi foreldre sjans å være litt romantisk også ;) Jeg lagde en "blomsterbukett" av Oreo-cupcakes, som forøvrig var sinnsykt god!



OPPSKRIFT:
(...men som vanlig når jeg lager mat, 
ble også disse laget på slump...)

Start med å piske krem og sett den kjølig.
Pisk sammen philadelphiaost, melis og litt vaniljesukker -smak til!
Rør inn hakkede oreokjeks - jeg bruker mye kjeks ;)
Vend til slutt inn den piskede kremen.

Muffinsformene fant jeg på Clas Ohlson.
I bunnen på hver av formene la jeg en oreokjeks.
Videre fylte jeg på med oreokremen.
Så strødde jeg på ca.1 grohakket kjeks i hver form
og toppet det hele med en god dæsj sjokolademousse.
(Denne gangen gjorde jeg det enkelt med Toro sjokolademousse med kremfløte)

PYNT ETTER EGET ØNSKE ;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar