mandag 30. januar 2012

Cakepops og på hode ned trappen!

Som jeg nevnte i forrige uke, kom oppussing litt i veien for de store bursdagsforberedelsene.. Jeg lovet min kjære at jeg ikke skulle bruke mye tid og energi på kakebakst og borddekking! ..og jeg trodde jeg skulle klare å holde løftet da jeg bestemte meg for å hive meg på trenden og lage cakepops, og bare det - I forskjellige varianter da selvfølgelig!


Lite visste jeg da om at jeg på fredag skulle falle ned trappen (nei ikke den nye, den falt jeg i noen dager tidligere....denne gangen i det uferdige tilbygget). Jeg slo meg både gul og blå fra topp til tå - og måtte faktisk rope om hjelp til mine to små, som så godt de kunne, mest sannsynlig reddet mammaen sin fra å knekke armen... vanskelig å forklare, men armen viklet seg fast mellom trinnene, og ble bøyd i feeil retning! ...jaja, nok om det - det gikk heldigvis bra, men det resulterte i at jeg ble liggende med sterke smerter i bla. armen, og fikk ikke begynt på maten før lørdag kveld....


..og så var det cakepopsene da! Hvorfor var det ingen som fortalte meg at det skulle ta 7timer å lage de!? Nå styrte jeg riktignok med å lage lasagne til 16 mennesker osv. samtidig da..men 7timer var litt mer enn det jeg hadde sett for meg,  hehe... Kan jo kanskje ha noe med at jeg laget over 100 stk i forskjellige smaker..



Bordet ble superenkelt dekket med papirduk, servietter og kopper med lokk fra Rema1000. Ingen fat! Jeg hadde planer om å lage små poser og bokser til popcorn og pommes frites, men i tidspresset fikk meg til å tenke ut en kreativ nødløsning, så det ble store muffinsformer i stedet :) Det fungerte helt fint! Ketchup i plast-shotglass, pølser og kaker på pinner! Helt genialt når barnebesøket var ferdig, og det var bare en drøy halvtime til familiebesøket sto for tur - en stor søppelsekk og en mopp over gulvet, og så var huset klart igjen...

Idag er det på'an igjen med nytt besøk...
Ønsker deg en flott uke!

5 kommentarer:

  1. Jeg har tilbringt morgenen her
    med bloggen din!
    Ja, det var bare å fylle på kaffekoppen
    å kose seg... I like! =)

    For et idyllisk sted dere bor på
    DEN utsikten da gitt =) Herlig perle!

    Gratulerer med 3 åring!
    Herlig alder, ikke sant?

    Håper armen er bedre!

    SvarSlett
  2. Håper det går bra med deg!!
    Det ble jo et super flott bord du klarte å dekke til :-)
    Og masse gode tips til bursdagsfeiring!
    Klem

    SvarSlett
  3. mm.. for et innbydende bord! :-)

    SvarSlett
  4. Såååå masse lekre pops du har laget!! Flinke deg! :o)

    Off, riktig god bedring - det der hørtes IKKE godt ut!! stakkar..!!

    nydelig blogg du har forresten! :o)

    Ønsker deg en herlig dag!

    stor klem!

    SvarSlett
  5. Riktig god bedring!
    Kjempe fin bursdag bord.

    Vicky

    SvarSlett