tirsdag 1. desember 2009

Interiør interessert


Mor syns selvfølgelig det er litt morsomt at 4åringen sitter klistret forran skjermen dersom det oppussingprogram på TV... kanskje ikke så rart at han er interessert i det med tanke på at han har vokst opp i oppussingstøv og malingslukt (joda, vi har selvfølgelig skjermet han for det verste støvet og malingen). Å få lov å hjelpe til er noe av det gøyeste han vet. I forrige uke hørte jeg noe banking inne fra rommet hans og gikk inn for å se hva han holdt på med..Der sitter han oppi sengen med en hammer, en skrue og julepynt (smittet av mors julestemning kanskje??)  Ganske imponerende at han klarte å slå en skrue i veggen med en lekehammer!? "Sånn, denne skal henge her helt til jul" sa han da han så meg :)






 kremt..ingen som ser at lakenet er krøllete vel....


En annen dag så han på at jeg malte en dør, og så spurte han meg; "Kan vi male mitt rom også?" -Hvilken farge vil du ha da?   "Jeg vil ha den hvite som jeg har, men jeg vil male vekk de klumpene som er på veggen!" MALT STRIE.. Jeg er helt enig...skulle ønske det gikk an å male veggene glatte, liker IKKE mønstret strie!! Men det trengs desverre litt mer enn en malekost for å fikse på det! 



Det er ganske mye jeg ville ha forandret på inne på Storeguttens rom, men det er viktigere for meg at gutten er fornøyd. Jeg har forsøkt noen ganger å bytte om på bilder ol, men da setter han seg på bakbeina.. Og de mange mange kosedyrene som han har, er rot i mine øyne, men viktig for 4åringen! Spesielt da de farlige dyrene!

Denne gardinen kjøpte jeg på Åhlens i sommer. Likte den så godt at jeg kjøpte en til Lillegutten sitt rom også!

I dette innlegget hadde jeg planer om at detaljbildene skulle være litt mindre og ved siden av hverandre...men redigeringsprogrammet vil ikke være venner med meg! Plasserer bildene i hytt og pine uansett hvor mye jeg prøver. Hvordan får dere det til? Nå som jeg har ny pc har jeg ingen program hvor jeg kan lage collager på forhånd..

Tilslutt et utslitt lite dyr som har holdt sammen med Storegutten i tykt og tynt :)

2 kommentarer:

  1. Han skulle ha den julepynten akkurat der, det er helt sikkert. :-D Flink!

    Fint rom har han også.

    Ha en fin dag. :)

    SvarSlett
  2. Så mye fint fra rommet! :)
    Nytter ikke å forandre så mye nei. De vet hvordan de vil ha det, hehe! :)

    SvarSlett