lørdag 8. mars 2014

NIButfordringen: SOVEROM

Månedens tema kunne ikke passet meg bedre. Som noen av dere kanskje har fått med dere har vi sovet på gulvet i flaut mange måneder... Det var rett før Sinnasnekkeren kom på besøk til oss! Før sommeren fikk jeg det nemlig for meg at å selge alle soveromsmøblene ville gi oss et spark bak til å komme igang med oppussing.. Da ikke det hjalp på motivasjonen, rev jeg gulv og vegger og vi flyttet ned på gulvet i guttaboys sin Tv-stue...og der ble vi liggende! Inntil vi i romjulen endelig fikk ånden over oss og begynte å jobbe på spreng for å  flytte inn på nytt soverom til Valentinsdagen.. og følger du meg på Instagram (@lilleminstil) fikk du kanskje med deg at vi utsatte Valentinsdagen med én dag, og feiret innflytting med sushi, jordbær og bobler midt på natten..UTSLITT!!



Vi har gjort litt av en jobb: utgangspunktet var det et husmorvindu heelt inni kroken, så nært veggen at det ikke var plass til list rundt engang...dette ble byttet ut med et mindre vindu sentrert på veggen. Noen vil kanskje si at jeg var dum som satt inn et mindre vindu som gir mindre dagslys.. men det gir også mindre innsyn og symetri i rommet ;) Strie-veggene er gipset, sparklet og malt, og jeg har selvsagt fjernet kirsebærlaminaten og erstattet den med lik parkett som vi har ellers i huset; hvipigmentert ask.



Den opprinnelige døren inn til soverommet var via badet. Vi satt inn en ny dør, og stengte av inngangen til badet fra gangen, slik av vi nå må gå gjennom soverommet for å komme til badet og ikke omvendt! Liker at vi kan ha et privat bad mtp gjester og evt rot :p Egentlig hadde vi en lukket garderobe/bod innerst i rommet.. denne rev vi, flyttet veggen nærmere sengen og laget en åpen garderobeløsning, men når vi ligger i sengen ser vi ikke inn i garderobedelen. Samtidig fikk rommet et renere utrykk da hele den skrå veggen ble en del av garderoben. 5meter garderobeskap i hvit høyglans, det kan vi like :) 



Endelig har jeg fått meg sminkebord på soverommet, og alle klærene på en plass. Det er noe jeg har lengtet lenge etter. Den gamle teakkommoden hadde jeg en plan om å pusse opp, men jeg fikk meg ikke til å "ødelegge" den gamle klassikeren. Dessuten syns jeg det ble en fin brytning til alt det lyse, glatte og moderne som er ellers i rommet.


Selv om det er noen uker siden vi ble ferdig, er det fremdeles like fantastisk å legge seg på dette rommet. Føler nesten av vi er på hotell når vi ligger der inne ;) Garderoben er ikke 100% ferdig, og det mangler gardiner og litt som vil gjøre rommet mer personlig.. Men siden Norske Interiørblogger ber oss om å vise frem soverommene våre, så var jo det en fin anledning til å blogge litt etter gammelt ;) 



FORSTATT GOD HELG TIL DU SOM ER INNOM :) 


4 kommentarer:

  1. Vakre duse farger!
    Ser ut som et deilig og harmonisk rom å være i !!
    God lørdag :-)

    SvarSlett
  2. Berre lekkert! Hege i Skien

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint!! :-) Hva slags farge har dere på veggen?

    SvarSlett