mandag 22. mars 2010

God mandag!

Igår kveld kom vi hjem fra en herlig helg på hytten. Vi har hatt litt ymse vær..mest av det kjipe slaget, men på søndag tittet solen frem, og vi koste oss i slalombakken! Jeg, som vanligvis står på snowboard, tok på meg slalomskiene for første gang på 10 år, og ble med 4 åringen i bakken! Med stavene på tvers mellom oss, suste vi sammen nedover.


Det gikk ganske greit å skjule den klumsete stilen jeg hadde vokst på meg!  ..helt til Luringen ville stå alene ..og da måtte jo jeg også det!! "Du ser litt bedre ut på snowboard", fikk jeg høre da jeg kom ned..hehe! Gøy var det ihvertfall, og jeg gleder meg til Lille Bøllefrø er stor nok til å bli med opp i bakken også!
 

I utgangspunktet hadde vi planer om være på hytten idag også, men fornuften i oss fikk oss til å reise hjem. Vi har mye å gjøre både hjemme og i båten, og ikke minst; jeg har mye skolearbeid!! Jeg holder på med 3 oppgaver som skal leveres før sommeren, og den ene er en "selvvalgt" oppgave. Med utgangspunkt i et eksisterende hus, skal jeg tegne og illustrere de endringer jeg ville gjort med huset, og vise hva jeg har lært så langt i studiene. Jeg bruker tegningene til vårt eget hus, men i oppgaven er det en fiktiv familie som bor her. Noe av det første jeg gjør for å komme igang med oppgaven, er å lage stemnings- og idecollager. Jeg som er glad i bilder, liker veldig godt denne delen av prosessen :) Bruker litt bilder jeg har tatt selv, men ofte googler jeg bare et ord eller en farge, og så koser jeg meg med et hav av bilder som dukker opp!


Håper du har en fin start på uken
God mandag

1 kommentar:

  1. Så flink dere er på ski!! Jeg kan til nød klare meg på bortover ski, nedoverski + meg = dødelig fare for meg selv og andre i bakken!!
    Veldig skjønne gutter du har!

    Lykke til med oppgave! Ser ut til at du har valgt fine farger og stemninger til prosjektet ditt, hvis det er disse bildene du skal bruke som utgangspunkt.

    Klem!

    SvarSlett